luhan hati di malam yg sunyi

Assalamualaikum....
sesi luahan aku untuk malam ni. and.. maybe for the first time kan...
sepanjang aku berada diatas muke bumi ALLAH ni, aku perasan sesuatu yg aku rase sebel..
aku dilahirkan dalam keluarga yang sentiasa mengamalkan family first. so ap2 yg aku buat sentiasalah tunggu persetujuan ramai. termasuk masa depan aku.
mak....
mase aku kecik aku x perasan bnde ni sampai aku dah besar n akak2 aku n abg aku belajar jauh termasuklah diri aku yg blaja x jauh n x tinggi mana... tapi.. sungguhpun mcm 2 aku still ad hati dan perasaan. ap yg aku perasan, mak x pernah pedulikan aku setiap kali adik bradik aku yg lain ad. aku x pnh diutamekan, x pnah jadi yg favourite. especially time abah dah xde... bende first yg aku perasan is about food. setiap kali aku balik n mintak mak masakkan ap2 msti dy ckp tunggu dyorg balik baru masak but at last xde pon. tapi kalau dyorg balik x payah nak tunggu sape2 balik.. pai mintak masak tgh hari dah ad dah. then yg disusahkan sape.. aku.
setiap kali aku sakit mak cume cakap g makan ubat. even g klinik pon sorang2 dgn alasan akak2 balik... tapi kalau dyorang yang sakit.. siap dipicitkan, dimasakkan bubur, dibawak ke klinik. aku teringin nak dpt special treatment dari dy mcm 2. tapi... mustahil.
sometimes aku rase aku ni bukan a part of this family. aku rase aku orang asing dalam rumah ni.
kenapa aku x boleh dapat mcm mne yg diorang dapat eak... knp... aku pon x tau... soalan yg dah bermain2 dalam kple otak aku mgkin sejak 10 thn dulu...
untuk adik beradik aku pulak...
selalu membahan diri aku sampai aku x pernah bangge dengan diri aku. means aku rase down n terus down.. selalu buli aku.. even adik... x pernah hormat kat akunever ever once...
xpe la. maybe lpas aku dah xde dpn mate korg baru korang sedar kewujudan aku kat dlm family ni (2 pon kalau sedar la kan.. ntah2 x sedar pon) hihihi..
ok la.. selamat mlam dunia...
Wa'alaikumsalam...

No comments:

Post a Comment

 
copyright © 2012 to Cik Mimin | design by mimin adam